טוראי צבי רוזנטל ורדי ז"ל
בן עדה ואברהם
נולד בגרמניה
בט' באייר תרפ"ב , 7/5/1922
שרת בגבעתי - תש"ח, חיל השריון
יחידה: חט' 188, גד' 53
נפל בקרב
בג' באייר תש"ח , 11/5/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: בית דראס
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: קיבוץ יבנה
הותיר: אשה, יהודית, ובת שנולדה אחרי מותו - צביה

  • מ.א. 0173350
    בן 26 בנפלו
    קורות חיים:
    רוזנטל (ורדי) צבי בן אברהם ועדה. נולד ביום 7.5.1922 בעיר גיסן, גרמניה. בילדותו נתיתם מהוריו ונתחנך בבית-יתומים דתי בפרנקפורט. גמר בית-ספר עממי ולמד עבודת גינות-נוי.
    ב-1939 בא ארצה עם "עליית הנוער" הדתי. לאחר שתי שנות הכשרה בכפר-הנוער הדתי שליד כפר- חסידים הצטרף עם הגרעין הקיבוצי של חניכי מחזור ב' לקבוצת יבנה של תנועת הקיבוץ הדתי. היה חבר מסור ונאמן לקבוצה ולחבריה, אחראי לאחד מענפי המשק ואחראי במעשיו בכלל. לא הסתפק בידיעותיו ובעמדה שרכש לו במשק הקבוצה, אלא קיבל חופשה למשך שנה כדי להרחיב את ידיעותיו ולמד אותה שנה בישיבת "מרכז הרב" בירושלים ושקד להשלים את ידיעותיו בתורה. שאיפתו לתיקון נפשו ציינה אותו בכל מקום שהותו.
    ב-1941 הצטרף ל"הגנה", השתתף באימונים ברצינות ובמסירות ובחורף תש"ח השתלם במקלענות. היה יוצא יום-יום ומקלעו על כתפו, כחבר כיתת פל"ם של הקבוצה, להבטיח את שלום העובדים ואת הדרך אל הנקודה.
    בסוף ניסן תש"ח נקרא עם כיתתו לביעור קני הפורעים ותומכיהם מכפרי הסביבה. בקרב לכיבוש בית-דראס נפצע בראשו מכדור של צלף ואחרי יום של יסורים בבית-החולים מת ב-11.5.1948. הובא למנוחת-עולמים בבית הקברות בקבוצת יבנה, ב-13.5.1948. הניח אשה, יהודית, ובת שנולדה אחרי מותו ונקראה על שמו צביה.



    חדר נרות



    :מידע נוסף
    סרט לזכרו