סגן נחום שושני ז"ל
בן פרידה ודב
נולד בכפר סבא
בד' בניסן תרפ"ו , 19/3/1926
שרת בחי"ש
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ה באדר ב' תש"ח , 5/4/1948
מקום נפילה: צובה
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 14, קבר: 90.

  • מ.א. 0173393
    בן 22 בנפלו
    קורות חיים:
    בן דוב ופרידה. נולד ביום ד' בניסן תרפ"ו בכפר סבא. גמר את בית-הספר העממי, הצטרף ל"הגנה" ולגדנ"ע ופעל רבות בתנועת "הצופים".
    למד בגימנסיה "אחד העם" בפתח-תקוה. אירגן את חיי החברה של התלמידים ואת יציאתם לעבודה במשקים. היה מדריך ומפקד גדנ"ע בשרון ואת חופשותיו בילה בקורסים של ה"הגנה" ואף מצא פנאי לעזור לאביו בעבודה בפרדס.
    במאורעות תרצ"ו שימש בתפקידי קשר ו"עזרה ראשונה" והתאמן בא"ש ובנשק קל. אחרי גמרו את הגימנסיה - בהצטיינות בספרות ובהיסטוריה - שירת שנה בנוטרות ותוך כדי כך עסק באימונם ובהדרכתם של צעירים ל"הגנה" ועבר קורס מ"כ. בשלוש שנות למדו פילוסופיה, היסטוריה ומתימטיקה באוניברסיטת ירושלים, עבד בשכר - בגלל קשיים חמריים - כמדריך חג"ם בבתי הספר התיכוניים והשתתף באימונים ובמסעות של גדנ"ע.
    ב-1947 עבר קורס מ"מ וצורף לחי"ש. מפרוץ המהומות פעל בהגנת ירושלים ובסוף 1947 נאסר בשעת סיור בטחון בעיר. בחדשי ישיבתו בכלא ה"קישלה" אירגן וניהל את החיים החברתיים והתרבותיים של האסירים והפך להם את הישיבה בכלא ל"ישיבה" של השתלמות רוחנית (אסירים פליליים הקשיבו בענין רק לקריאותיו ולהסברותיו בספרי אפלטון). מששוחרר הוצע לו תפקיד בבית המוסדות, ולדרישתו התקיפה לצאת לשירות קרבי נתמנה למפקד מרחב ארזה בדרגת מ"פ בגדוד "מכמש" (כינויו במחתרת היה "נחשון").
    השתתף בקרבות על הקסטל והדף התקפות מעל חיל-המצב שלנו בכפר צובה. כשהגיעה פקודה לסייר בסביבות מחצבות צובה וחבריו סירבו למלאותה באמרם שסיור זה כמוהו כהתאבדות. יצא הוא עצמו בראש כיתה.
    כשהותקפו על-ידי כוח עדיף ביותר של ערבים מזוינים, פקד על אנשיו לסגת ונשאר אחרון לחפות עליהם ב"ברן" שבידו ונפל חלל ביום 5.4.1948. נקבר במעלה החמישה. ביום י"ב בכסלו תשי"ד (19.11.1953) הועבר למנוחת עולמים להר-הרצל בירושלים.



    חדר נרות