טוראי עובדיה זרובבל ז"ל
בן חנה ויחזקאל
נולד בירושלים
בכ"ט באייר תרפ"ט , 8/6/1929
התגורר בירושלים
שרת בהגנה
יחידה: יחידת הנוטרים
התגייס ב1948
נפל בקרב
בב' בשבט תש"ח , 13/1/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: סמוך לבריכות שלמה
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל, חלקת נעדרים

  • מ.א. 0172573
    בן 19 בנפלו
    קורות חיים:
    בן יחזקאל וחנה. נולד בכ"ט באייר תרפ"ט (8.6.1929) בירושלים. למד שמונה שנים בבית-הספר העממי "תחכמוני" והצטיין בהתנהגותו ובלימודיו. גילה כשרון מיוחד במלאכת-כפיים ובהכנת מכשירים לפיסיקה שנשתבחו בשלמותם ובדיוקם. כן נתגלה כושר השפעתו על חבריו בעריכת משחקים וארגונם. כחבר בוועד הכיתה מילא את תפקידו ללא התרברבות, בטקט ובהבנת הזולת. לאחר שסיים את לימודיו בבית-הספר "תחכמוני" עבר לבית-הספר "עמל" בירושלים. כל מוריו שיבחוהו וחבריו כיבדוהו ואהבוהו גם בלמדו מסגרות מכנית בבית-הספר המקצועי.
    משנת 1935 היה חבר ב"הגנה" והקדיש לפעולותיה את מיטב זמנו הפנוי. מייד עם סיום לימודיו, התגייס לנוטרות על אף התנגדות הוריו אשר מצבם החומרי היה דחוק, והם נזקקו לתמיכתו. הוא טען כי תפקידו של הנוער בתקופה זו הוא בשירות העם. הוא עסק אז בליווי שיירות ליישובים העבריים המנותקים, כלוחם וכחובש.
    ביום ב' בשבט תש"ח (13.11.1948) כאשר ליווה שיירה ששבה מכפר-עציון, נעצרו המכוניות ליד מחסום שהוקם בקרבת בית-לחם. בעת טיפול בסילוק מוקש, נפצע אחד החברים. עובדיה קפץ מהמכונית לחבוש את פצעיו ותוך כדי עזרתו לחבר, נפגע גם הוא ונפל. השיירה המשיכה בדרכה. שני הנופלים נשארו במקום. לאחר כמה שעות נמצאה גופתו של הנופל הראשון (חנוך זילברשטיין), אך גופת עובדיה זרובבל לא נמצאה.
    מצבה לזכרו הוקמה בבית-הקברות הצבאי שעל הר-הרצל בירושלים.



    חדר נרות

    תמונות נוספות

    :מידע נוסף
    במותם לא נפרדו
    כתבה מתוך ערוץ 2
    אלבום זיכרון לנופל – יד לבנים ירושלים